martes, 6 de enero de 2015

Portugalete 2015

Portugalete Bizkaiko probintziako herri bat da, Bilbao Nagusiako eskualdeari dagokio eta Nervion itsasadarreko exkerraldean kokatuta dago. INEren datuen arabera 47.756 biztalanle dauka, datu horiek 2012 urtean ekuratuak izan ziren. Udalerria Ballonti ibaitik Bilboko ittsadarrera doan mendikatik zehar zabaltzen da.
Ofizialki, 1322an fundatu zuen Maria Díaz de Haro andreak, zeina Don Joan Infantearen alarguna eta Bizkaiko Andrea baitzen, hiriari Logroñoko forua ematen zion hiri gutun baten bitartez.. Portugaleteko portua, Erdi Aroaren amaieraz geroztik, eta Bilboko portuaurrea baitzen, Gaztelako artilea Flandriara ateratzen zen lekua izan zen. Alabaina, Bilbo, XVI. mendetik aurrera, monarkiaren boterean oinarriturik, merkataritza monopolio hori kenduz joan zitzaion.
XIX. mendearen bigarren erdian hasi zen Bizkaiko industrializazioa, eta indar handia izan zuen Bizkaiko mendebaldeko meatze eremuetan eta Nerbioi ibaiaren ezkerraldean. Kokagune geografikoak, aldi hartan, Portugaleteko garapen industriala bultzatu zuen, bereziki karlistaldiaren amaieraren ondoren. XIX. mendean zehar Ezkerraldeko erdigune erabakigarria, merkataritzagunea eta aisiagunea izan da Portugaleteko hiria. Gaur egun, lanerako hiri egokia da bertakoentzat eta hiri erakargarri bat bisitarientzat, izan ere, multzo historiko eta monumentala guztiz interesgarri bat baitu.


 Portugaleteari buruzko deskripzioa egiteaz geroztik, orain aurkezten dizuet gaur egun egin nuen argazki irterari buruzko azalpen txikia. Printzioioz,  eguna gaur goizean argazki onak ateratzeko nekez zegoen eta agian nire argazkietako baten bat mugituta agertzen omen da, horrela bada sentitzen dut. Egoera honetan argazkiak ateratzen hasi nintzen ittsasadarreko aldean, eta argazki horretan ikusi denez eguna lainotua dago, izan ere, arriskua egongo zen euria egiten hasteaz. Hala ere, azkenean zortea egin zuen, eta goiza amaitu zen euria egin gabe.


Argazki honetan ikusi ahal denez, Portugalete kontraste asko ditu, eta bere barruan, leku asko aurkitu ahal ditugu argazkiak egiteko, herri industrialaren eta marinel herriaren arteko nahasia delako. Horretaz aparte, bere alde zaharra oso ikusgarria da, bera barruan sartuz gero motibo kantitate handia aurki dezakegu argazkiren bat ateratzeko.


Itsasadarretik zehar egin nuen ibilbidea amaitzeko zorian zegoen, une hooretan geldi geratu nintzen, eta bat-batean estanpa hau ikusi nuen, horrela nire kamararen botoia zapaldu nuen pentsatu gabe. Argazkia ateratakoan, egindako argazkia begirtau nuen, hasiera betetik gustatu zitzaidan, eta hori izan da sarrera honetan erakuts niezazuen arrazoia.

 
Ia-ia Bizkaiko zubiara (Colgante Zubia) heltzen, estatua polit hau aurkitu nuen, eta lehenagoan egin nuen bezala nire kamara atera nuen, berriro beste argazki bat egin nuen. Hala ere, estatua horrek arreta deiti zidan, zintzoa banaiz ez dakit zein izan zen arreta deitzeko kausa, agian tamainua, baina ez nuke esan niezazuen jakingo.

Nire argazki irtera amaitzeko, beste estatua hau aurkitu nuen, Portugaleteko alde zaharreko enparatzaren urbil dago, justu.justu beste lau estatua batzuekin lotuta zirkular moduan. Bost estatua hauek personaia famotuak irudikatzen dituzte, zihur aski, beste garai batean persona batzuk oso famotuak izan ziren eta jakingo nuke hau egia den ala ez.

No hay comentarios :

Publicar un comentario